Zajęcia w ramach "Zakodowanych wtorków" są pełne ekscytujących wyzwań , które pozwalają dzieciom rozwijać nie tylko umiejętności związane z kodowaniem , ale także zdolności logicznego myślenia, współpracy w grupach oraz kreatywności .
Podczas zajęć dzieci miały okazję uczestniczyć w dwóch różnorodnych zadaniach, które wprowadziły je w świat podstawowych zasad kodowania, jednocześnie angażując je w zabawę.
Na początku zajęć dzieci pracowały z matą do kodowania, gdzie miały za zadanie ułożyć zakodowany obrazek, stosując różne kolory i wzory. Kolejną częścią zajęć było układanie zakodowanych wież z kolorowych kubeczków. W tym zadaniu dzieci musiały precyzyjnie odwzorować przykładowy kod, stosując kubeczki w odpowiednich kolorach i kolejności. Było to zadanie wymagające zarówno skupienia, jak i współpracy w grupach, ponieważ dzieci musiały ze sobą komunikować się, aby poprawnie układać wieże zgodnie z danym kodem.
Korzyści płynące z nauki kodowania są ogromne, a wprowadzenie dzieci w świat kodowania już na wczesnym etapie edukacji ma wiele pozytywnych skutków. Przede wszystkim, kodowanie rozwija umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. Dzieci uczą się myśleć krok po kroku, co pomaga im rozumieć procesy przyczynowo-skutkowe. Układając zakodowany obrazek czy wieżę, uczniowie praktykują sekwencyjność i planowanie
Kodowanie to także doskonała okazja do rozwijania zdolności matematycznych. Dzieci uczą się liczyć, rozumieć schematy i wzorce, a także pracować z logicznymi zależnościami, co stanowi solidną podstawę dla późniejszej nauki matematyki.
Nie mniej istotnym aspektem zajęć jest rozwój kompetencji społecznych. Współpraca w grupie podczas układania wież z kubeczków sprzyja wzmacnianiu umiejętności komunikacyjnych, a także pomaga dzieciom nauczyć się pracy zespołowej i wzajemnego wsparcia. Umiejętność dzielenia się zadaniami , dyskutowania rozwiązań i wspólnego dążenia do celu to cenne doświadczenia, które będą miały pozytywny wpływ na ich przyszłe życie zawodowe i osobiste.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach we wtorek 29 kwietnia